Personvern-erklæring

Sist oppdatert: 17. mars 2020

Innhold:

  • 1. Lagring av personopplysninger

  • 2. Bruk av informasjonskapsler og lokal informasjonslagring

  • 3. Kjøpsvilkår

Kontaktinformasjon

Leap Lab AS
post@leaplearning.no
Org.nr. 914 822 769 MVA

1. Lagring av personopplysninger

1.1 Behandlingsansvarlig

Leap Lab AS, ved daglig leder, er behandlingsansvarlig for selskapets behandling av personopplysninger.

1.2 Personopplysninger som lagres

1.2.1 Ved kjøp av lisens

Når du kjøper en lisens, lagrer vi informasjonen som blir gitt i registreringsprosessen. Dette er navn, adresse og e-postadresse. Ved kjøp til institusjoner, lagres også institusjonsnavn, institusjonens organisasjonsnummer, samt “Deres referanse” dersom oppgitt.

1.2.2 Digital Dugnad våren 2020

I forbindelse med Digital Dugnad våren 2020, må du oppgi kommune (/feide-organisasjon), skole og klassetrinn for å bruke appene. Du kan også valgfritt registrere en e-postadresse i denne sammenheng.

1.2.3 Lagring av avidentifisert ip-adresse

Når du bruker appene våre, lagres en avidentifisert ip-adresse som knyttes opp til bruken av appene. Med en avidentifisert ip-adresse, mener vi en ufullstendig ip-adresse som ikke kan spores tilbake til en enkeltperson; dersom ip-adressen din for eksempel er 195.195.19.21, lagrer vi kun 195.195.19.xx, slik at vi ikke kan spore den tilbake til deg.

1.2.4 Betalingsløsning

Stripe leverer betalingsløsningen for kjøp av private lisenser til de nettbaserte appene våre, og ved å benytte denne godtar du også deres bruksvilkår: https://stripe.com/no/privacy.

1.3 Formål med behandlingen

1.3.1 Avtaleoppfyllelse

Vi behandler opplysningene for å kunne gjennomføre våre forpliktelser etter avtale med deg.

1.3.2 Bruksstatistikk

Formålet med dette er å danne oss en oversikt over hvilke apper som er mest (og minst) brukt, slik at vi kan forbedre og videreutvikle apptilbudet. Vi logger hvilke apper som blir spilt, samt en avidentifisert ip-adresse.

1.3.3 Digital Dugnad

Brukerinformasjon (kommune/feide-tilhørighet, skole og klasse) som blir registrert i forbindelse med gratis bruk av appene under Digital Dugnad våren 2020, blir registrert slik at vi kan se hvor appene blir mest brukt. Dersom du oppgir en e-postadresse når du registrerer deg, kan den ved en senere anledning bli brukt til å sende ut nyheter og oppdateringer fra Leap Learning.

1.4 Grunnlaget for behandlingen

Informasjon om navn, adresse, e-postadresse, institusjonsnavn og -organisasjonsnummer benyttes for å oppfylle kjøpsavtalen. Grunnlaget for denne behandlingen er personopplysningslovens artikkel 6 (b).

1.5 Utlevering av opplysninger til tredjeparter

Vi vil ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere personopplysninger til andre, med mindre vi er rettslig forpliktet til det.

1.5.1 Betalingsinformasjon

Leap Learning bruker Stripe Payments Europe Limited i Irland som betalingsmottaker (Stripe User) for kjøp av lisenser til de nettbaserte appene våre. I forbindelse med kjøp av disse lisensene blir enkelte data om transaksjonen overført til Stripe Payments Europe. Disse dataene kan være nummeret på kreditt- eller debetkort, informasjon om bankkonto, beløpet det er handlet for, dato for handelen og betalingsmetode. Hvordan Stripe behandler personlige data er beskrevet her: https://stripe.com/no/privacy.

1.6 Sletting av personopplysninger

Opplysninger vi har mottatt i forbindelse med ditt kjøp lagres i vårt aktive kunderegister i 3,5 år. Opplysninger vi er forpliktet til å bevare etter bokføringsloven lagres i inntil 5 år, i henhold til lovens krav.

1.7 Rettigheter for den registrerte

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter. Det gjøres oppmerksom på at du kan kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting av opplysninger.

Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene.

1.8 Kontaktinformasjon

Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sendes til post@leaplearning.no.

2. Bruk av informasjonskapsler og lokal informasjonslagring

2.1 Lagring av app-data

For å gi deg en bedre brukeropplevelse når du bruker de nettbaserte appene våre, blir app-data lagret lokalt. For hver app du bruker blir det lagret spill-data og informasjon om innstillingsvalgene du har gjort. Spill-dataen omfatter følgende:

  • Sist spilte brett

  • Hvor mange brett du har fullført

  • Hvor mange mynter du har

  • Antall trekk du har brukt for å fullføre hver oppgave

  • Sist spilte oppgave per brett

Denne informasjonen blir kun lagret i din nettleser og blir ikke delt med noen andre, heller ikke med oss i Leap Learning.

2.2 Caching av apper

Vi mellomlagrer appene du spiller lokalt på din enhet, slik at du slipper å vente på nedlasting hver gang du spiller en app på nytt.

2.3 Kan jeg unngå dette?

Dersom du ikke ønsker at vi skal lagre noen informasjon på din enhet, har du to valg:

  1. La være å bruke nettsiden vår.

  2. Justere innstillingene i nettleseren din.

I innstillingene på nettleseren din kan du også slette all informasjon som er lagret av oss på din enhet.
Her kan du lese hvordan du kan gjøre dette for de mest brukte nettleserne:

På datamaskiner:

Android og iOS:

3. Kjøpsvilkår

3.1 Ordrebekreftelse

Når du har gjennomført bestillingen, får du en ordrebekreftelse på e-post.

3.2 Betaling

Privatpersoner betaler med bankkort ved bestilling, og beløpet trekkes umiddelbart fra bankkortet. Bedriftskunder faktureres i etterkant.

3.3 Ingen angrerett

Vi gjør oppmerksom på at våre HTML 5-apper anses som digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium. Etter angrerettloven §22, bokstav n har du som forbruker således ikke rett til å benytte deg av angreretten for å angre kjøp av lisens(er) til våre HTML 5-apper.

Angrerettloven gjelder ikke for bedrifter.

3.4 Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi Leap Learning melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra Leap Learning.

Reklamasjon til Leap Learning bør skje skriftlig og helst via e-post til post@leaplearning.no.

For bedrifter og andre virksomheter gjelder alminnelige bestemmelser om kjøp, regulert av kjøpsloven.

3.4.1 Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Leap Learning kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Leap Learning urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Leap Learning har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

3.4.2 Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

3.4.3 Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

3.5 Automatisk fornyelse av lisensen

Dersom du angir at du ønsker automatisk fornyelse av lisensen, vil du bli automatisk trukket for neste periode når denne starter. Du kan imidlertid trekke dette samtykket når som helst.

3.6 Oppsigelse

Du kan når som helst si opp din lisens. Lisensen vil da løpe ut inneværende periode.

3.7 Konflikter

Klager rettes til Leap Learning innen rimelig tid, fortrinnsvis per e-post til post@leaplearning.no. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no.

Dersom dette ikke fører frem, skal tvistene løses ved norske domstoler, der Asker og Bærum tingrett er rette verneting.